Heeft u een klacht?

klachtenprocedure

HEEFT U EEN KLACHT?

Wij horen graag hoe u uw bezoek aan onze praktijk heeft ervaren. Uw reactie is heel waardevol: daarmee kunnen we onze zorg en service verbeteren.  Wilt u uw klachten of eventuele suggesties aan ons doorgeven? Laat het ons weten. Alvast bedankt!

Direct Inschrijven

Wij verwelkomen u graag in onze praktijk

FAQ

Veelgestelde vragen

Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over de klachtenprocedure in onze praktijk. Mocht u niet tevreden zijn over een behandeling, dan bieden wij duidelijke en uitgebreide informatie over hoe u een klacht kunt indienen en wat u kunt verwachten van het proces. Wij streven ernaar om eventuele problemen op een eerlijke en transparante manier op te lossen, met als doel de beste zorg en service voor u te waarborgen.

Wat als ik er niet uitkom met de praktijk en klachtenfunctionaris?
Als u er ondanks de hulp van de klachtenfunctionaris niet uitkomt, kunt u voor €75 een beroep doen op de Geschilleninstantie Mondzorg. Dan wordt uw klacht door een commissie van vijf deskundigen beoordeeld. De geschilleninstantie geeft een bindend oordeel over of uw klacht gegrond is. Indien de klacht gegrond wordt verklaard, kan de geschilleninstantie een schadevergoeding toekennen tot maximaal vijfentwintigduizend euro.

Nadat u uw klacht heeft ingediend, zal de praktijk contact met u opnemen om de situatie te bespreken. We streven ernaar om binnen een korte termijn te reageren, zodat we snel kunnen beginnen met het zoeken naar een oplossing. Tijdens dit gesprek zullen we uw zorgen en suggesties zorgvuldig bespreken en proberen we gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Ondanks de inzet van onze medewerkers kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de behandeling in onze praktijk. U kunt dan een schriftelijke klacht indienen bij uw tandarts. In de meeste gevallen zal een gesprek tussen u en uw tandarts genoeg zijn. Als u behoefte heeft aan een derde, neutrale partij, dan kunt u uw klacht indienen bij de KNMT, de beroepsvereniging waar deze praktijk bij aangesloten is. Een onafhankelijke klachtenfunctionaris zal dan kosteloos tussen u en uw tandarts bemiddelen, met als doel een oplossing te vinden.