Lees hier over onze
Huisregels
Huisregels voor patiënten bij Tandzorg Twente
Bij Tandzorg Twente staat persoonlijke aandacht voorop. Ons vakkundig en betrokken team biedt de zorg die uw gebit verdient. Om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen hebben wij ook uw medewerking nodig. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Wij leggen u graag onze werkwijze en huisregels uit.
Afspraken en uw bezoek aan onze praktijk
- Onze medewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. U kunt de afspraak meekrijgen op een kaartje. Daarnaast sturen wij enkele dagen vooraf, als gratis extra service, een herinnering per e-mail en/of SMS. Hiervoor is het belangrijk dat uw juiste e-mailadres en telefoonnummer bij ons bekend is. U blijft echter zelf verantwoordelijk om de afspraak goed te noteren en na te komen.
- Bij elk bezoek aan onze praktijk verzoeken wij u zich te melden bij de balie of de aanmeldzuil. Zorg ervoor dat u op tijd aanwezig bent. Wij willen u graag de beste zorg bieden. Dat is waarom we de duur van uw afspraak plannen in overeenstemming met de tijd die we verwachten nodig te hebben. Het is dus belangrijk dat u op tijd komt. Indien u te laat op uw afspraak komt kunnen wij u meestal niet meer helpen. De gemaakte kosten kunnen als no-show in rekening worden gebracht.
- Als u een afspraak niet kunt nakomen, dient u deze minimaal 24 uur van tevoren af te zeggen. Voor afspraken op maandag kunt u ons in het weekend een e-mail sturen om de afspraak te annuleren. Indien u niet tijdig uw verhindering doorgeeft of zonder bericht niet op een afspraak verschijnt, zal de gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.
- Bij herhaaldelijk niet op tijd uw verhindering doorgeven of afwezig zijn zonder bericht zal de praktijk u uitschrijven als patiënt. Het is dan niet meer mogelijk om opnieuw ingeschreven te worden.
- Als u langer dan twee jaar geen controle afspraak heeft gehad, ontvangt u van ons een e-mail. We verzoeken u dan binnen twee weken een afspraak te maken. Indien wij geen reactie ontvangen, zullen wij u uitschrijven als patiënt.
- Bij klachten en/of pijn aan uw gebit verzoeken wij u om ‘s ochtends voor 10.00 uur telefonisch contact op te nemen. We zullen dan proberen om u een spoedafspraak op dezelfde dag te geven. Deze spoedafspraak is erop gericht uw pijnklacht indien mogelijk te verhelpen en om – indien nodig – een juiste vervolgafspraak in te plannen.
Wijzigingen in uw gegevens
- Iedere bezoeker dient zich aan de balie te kunnen legitimeren.
- Zijn er wijzigingen in uw adresgegevens, telefoonnummers, e-mailadres, verzekeringsgegevens, gezondheid en/of medicijngebruik? Geef dit zo snel mogelijk aan ons door bij uw eerstvolgend bezoek of nog liever telefonisch of via de e-mail. De praktijk kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele gevolgen van het niet of te laat doorgeven van wijzigingen.
- Bij het eerste bezoek krijgt u een vragenlijst over uw gezondheid en medicijngebruik. Wij verzoeken u deze volledig en correct in te vullen. Er zijn veel aandoeningen en medicijnen die voor u wellicht onbelangrijk of gewoon lijken maar toch van invloed zijn op uw mondgezondheid. Uw behandelaar bespreekt dat graag met u. Zorg er ook voor dat u alle wijzigingen in uw gezondheid en medicijngebruik aan ons door geeft. Wij hebben geen inzicht in uw dossier van de apotheek of huisarts.
Gedragsregels
- Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.
- Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.
- Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.
- Gebruik van drugs en/of alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in ons gebouw en het terrein daaromheen is niet toegestaan.
- Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u – indien nodig – wel een geleidehond meebrengen. We stellen het op prijs als u dit voorafgaand aan het bezoek hierover informeert.
- Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming hebt gevraagd én gekregen van alle betrokkene(n). Wij vragen u om de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.
- We verzoeken u om uw mobiele telefoon in de praktijk op stil te zetten.
Declaraties en betalingen
- Wij werken samen met Infomedics voor het versturen van declaraties. Voor vragen over betalingen kunt u contact opnemen met Infomedics. Voor vragen over de behandelingen kunt u terecht bij onze balieassistenten.
- Aan alle bezoeken aan onze praktijk kunnen kosten verbonden zijn. Op verzoek kunnen we u informeren over de kosten van uw behandeling. Als wij verwachten dat uw behandeling meer dan €250 euro kost zullen wij u actief informeren.
- Indien een patiënt niet aan de betalingsverplichtingen voldoet zullen reeds ingeplande afspraken worden geannuleerd tot de betalingsachterstand is ingelopen en verwerkt door Infomedics. Deze verwerking kan enkele weken duren. Het te laat aangaan van een betalingsregeling geldt ook als een betalingsachterstand en zal leiden tot annulering van alle reeds ingeplande afspraken. In noodgevallen dient vóór of direct na een behandeling per pin of contant te worden betaald bij de balie.
- We kijken met u mee naar uw verzekeringsvoorwaarden en eventuele eigen bijdrage. Dit is echter een service, u blijft zelf verantwoordelijk om dit te controleren of contact op te nemen met uw zorgverzekeraar om zeker te weten wat u eventueel vergoed krijgt of aan budget over hebt.
Overige
- Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.
- Deze huisregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van het gebouw Terra, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.